Foredrag, debat og andre aktiviteter i det gamle kloster

I løbet af året er der mulighed for at deltage i et spændende foredrag med kaffe og debat i Dormitoriet, som oprindeligt er klostrets sovesal. Vi kalder det “klosteraftener.”
Deltagelse er gratis – herunder vil listen blive opdateret med planlagte klosteraftener for 2024.

2 gange om året er det muligt at deltage i en filmaften i den gamle biograf i Løgumkloster. Løgumkloster menighedsråd abonnerer på muligheden for at benytte den gamle biografs sal og udstyr, hvilket skaber mulighed for at tilbyde menigheden en filmaften med efterfølgende debat.

Kommende arrangementer

Sommerudstilling 2024

”Mellem barmhjertighed og krig”

Fra den 2. juni til den 11. august er der i kirkens dormitorie udstillet 56 tryk af den anerkendte franske kunstner, George Rouault (1871 - 1958). Værkerne er udlånt til Refugiet af Ny Carlsberg Fondet og anses for at være en af de største kunstneriske bedrifter i første halvdel af det 20. århundrede.

Serien er påbegyndt i årene efter 1. Verdenskrig, og derfor er motiverne sørgeligt aktuelle også i dag. De udspiller sig i spændingen mellem krig og barmhjertighed - “Guerre et Miserere”, kaldte Rouault serien.

Kunstneren har skrevet en introduktion til værkerne, som du kan læse i udstillingsrummet og som sammen med titlerne på værkerne åbner en dør i et dystert univers til både håb, humor og underfundighed. Kom og oplev stor kunst i Dormitoriet i Løgumkloster Kirke.

Udstillingen løber til den 11. august, den er åben i kirkens åbningstid og gratis.